понеділок, 13 червня 2016 р.

Колектив методичного об’єднання вчителів іноземних мов протягом п’яти років комплексно працював над реалізацією науково-методичної проблеми: «Шляхи удосконалення навчання іноземним мовам» у межах загально шкільної науково-методичної проблеми: «Формування позитивної мотивації до навчання  учнів Первомайської гімназії», та активізував самоосвітню діяльність щодо вивчення сучасних підходів мотивування учнівської молоді в навчанні і вихованні.
       Головного значення для вчителів МО набуло забезпечення високого рівня мотивації вивчення іноземної мови, що потребує обґрунтування психолого-педагогічних умов, які б сприяли   підвищенню ефективності процесу навчання.
  Вчителі методичного об’єднання іноземних мов розглядають кожну дитину не стільки як об’єкт, що потребує впливу, скільки як особистість, що інтенсивно розвивається в процесі навчальної діяльності. І щоб учень займав активну позицію в процесі навчальної діяльності, він повинен мати потужні джерела мотивації до навчання. Тому вчителі методичного об’єднання щоденно застосовують своє основне педагогічне мистецтво - це вміння спонукати, а не примушувати. Така система передбачає позитивну аргументацію методів і засобів впливу на дитину, за якою майстерність учителя виявляється в тому, що він стимулює учня робити все з власної волі, з бажанням і радістю.
       Вчитель кафедри є безпосереднім уособленням педагогічного процесу, людиною, на яку рівняються і з якою порівнюють себе учні. А тому він постійно поліпшує свою майстерність та якість викладання, вдосконалює методи і прийоми роботи, стимулює пізнавальну активність учнів, спонукає практично застосовувати набуті знання.
    Протягом п’яти років кадровий склад вчителів іноземної мови суттєво змінився, тому навчальний процес у 2015-2016 рр. здійснювали 3 вчителів, з них:

спец.I категорії –Камінська О.В., Слюсар Н.В.

спец. II категорії – Бондар Ж.Ю.

  На засіданнях кафедри вчителями було вивчено документи МОН України, особливості роботи з обдарованими дітьми та учнями з низькою мотивацією до вивчення іноземних мов, розглянуто матеріали до ДПА та ЗНО.
  Показовим стало те, що педагоги спробували відійти від традиційної форми проведення засідань у формі виступів з доповідями.
Так, враховуючи вимоги часу щодо впровадження в роботу ІКТ, засідання кафедри  проходило у формі практичних тренінгів, методичних практикумів з елементами ІТ -технологій , де вчителями було продемонстровано кілька проектів та запропоновано постійно залучати учнів до створення відео проектів та презентації, що сприяло б кращому володінню іноземною мовою .
 Вчителі ділились власним досвідом щодо найбільш ефективного вивчення мови .
   Було створено власний сайт та блог кафедри іноземних мов гімназії, який відвідують як педагоги нашого міста так і інших міст України. Вчителями кафедри також було створено власні блоги, де висвітлюються всі цікаві моменти шкільного життя , де учні та всі бажаючі можуть знайти корисну інформацію щодо вивчення англійської мови .
  Говорячи про можливості ІКТ варто зупинитися і на таких нових формах проведення методичної роботи як вебінар та курси on-line. Так вчителі кафедри були учасниками вебінарів, які проводилися за ініціативи mm publications та Британської Ради в Україні.
  На засіданнях членами кафедри постійно обговорюють особливості роботи з обдарованими учнями. Вчителями кафедри запропоновано різні методи та вправи для роботи зі здібними дітьми. Ця робота проводитися систематично, наполегливо й дуже серйозно.
  Необхідно відзначити підвищення загально  дидактичного та методичного рівня підготовки членів кафедри іноземних мов Первомайської гімназії, який передбачає поширення власного педагогічного досвіду. Так учитель англійської мови Гончарський Ю.Б. взяв участь у Всеукраїнському конкурсі «Стань співавтором»(2011р) і його робота ввійшла до збірки «Ігри на уроках англійської мови. Вчитель німецької мови Суркова Т.О. направила розробки уроків та авторську програму «Бізнес-курс німецької мови до науково-методичного журналу «Іноземні мови в сучасній школі». Слюсар Н.В. взяла участь і стала призером (ІІІ місце)у традиційному конкурсі педмайстерності      « Вчитель року».(2016 р.)
  Для підвищення свого фахового рівня вчителі кафедри брали участь у різноманітних міських семінарах, проходили курсову перепідготовку .
  Зважаючи на високий рівень володіння мовою вчителі кафедри постійно запрошуються до участі в журі предметних олімпіад на рівні міста.  Вчителі гімназії входять до складу  міської творчої групи вчителів англійської мови .
  З метою обміну досвідом та удосконалення змісту, структури і методики проведення уроків постійно проводяться  відкриті уроки , організовано  взаємовідвідування.
 
Позакласна робота з іноземної мови- це різноманітна діяльність учителів, спрямована на виховання учнів і здійснювана в позаурочний час.  Дуже цікаво і змістовно проходять «Тижні англійської мови», де учні усіх класів завжди є активними учасниками та співорганізаторами всіх запланованих заходів - конкурсів стіннівок, виставки кращих зошитів та словників, конкурсу на краще порт фоліо, інтернет-вікторин.  Жвавий інтерес учнів завжди викликає завершення тижня , адже це як правило велике свято на якому  діти можуть показати свої різноманітні таланти , а переможців  відзначають грамотами та сувенірами. Указом президента 2016 рік було оголошено роком англійської мови. Вчителями кафедри був розроблений та затверджений план заходів, присвячених Року англійської мови в Первомайській гімназії. Так щомісяця в рамках плану проводився English-speaking day, в якому учні та вчителі гімназії приймали активну участь, створювали стіннівки, вивчали англійські пісні,переглядали мультфільми,спілкувалися виключно англійською мовою.


   Застосування сучасних методів навчання дало певні позитивні результати. Стабільно-високими залишаються показники коефіцієнту якості знань,умінь і навичок учнів з предмету. 



Коефіцієнт якості (%)
2011
   54
 
2012
   55
   
2013
   56
   
2014
   74
   
2015
    70

2016
    72


Щорічно учні гімназії стають призерами та переможцями міського етапу олімпіади з англійської та німецької мов.
Учні гімназії постійно приймають участь у конкурсі знавців іноземних мов  «Гринвіч» , «Пазл» та «Орлятко» за які отримують золоті та срібні сертифікати.
Учні вступають та стають слухачами  МАН з предмета «Іноземна мова»
Крім олімпіад гімназисти спробували свої  сили в обласному етапі міжнародного конкурсу обмінів майбутніми лідерами “FLEX”, яке проводить посольство США.
Проте справжнім показником якісної роботи членів кафедри з питань позитивної мотивації до вивчення іноземних мов є вибір професії випускників гімназії:перекладачі,вчителі іноземних мов та ін..

 






Немає коментарів:

Дописати коментар